INFO Hallingmarken 2025
HALLINGMARKEN 2025: 3.–6. juli
Årets store dugnad i Nesbyen IL nærmer seg!
Mye av klubbens økonomiske grunnlag blir lagt på Hallingmarken. Denne fellesdugnaden for idrettslaget gjør at vi kan holde lave medlemsavgifter og aktivitetsavgifter i NIL.
Alle som selv er aktive eller har aktive barn i Nesbyen Idrettslag plikter å ta inntil to vakter pr. familie under marken.
Har du kjøpt kort i bakken med NIL rabatt på 50 % så utløser det vakt i tillegg.
I år så er det vakter i restaurant-telt/ potetbu vaffelbu, sjauere, billettvakter, ordensvakter, teltoppsetting i forkant og rydding klargjøring i forkant.
Vaffelbua intergreres inn i restaurant teltet fra i år. På den måten blir det noe mindre dugnad.
Likeså jobbes det med å endre tidene noe på vaktene i i telt og vaffelbu. eks kan være at en 4 timers vakt endres til 6 timer og at en 9 timers endres til 6 timer.
Vaktlistene settes opp utfra medlemslister og vi prøver å hensynta ønsker så langt det lar seg gjøre. Frist for å komme med ønsker er 2 mai
Liste over vakt i forkant ( juni ) settes opp med navn, MEN datoer kan bli endret og arbeidsoppgaver avklares og meddeles oss fra Hallingmarkenstyret nærmere sommeren.
Liste over vask av bord i restauranttelt kommer senere. Tradisjonen tro gjøres dette av eldste fotball og håndball lag samt JUDO.
VIKTIG! Hvis du ikke har anledning til å ta den vakten du har fått tildelt under marken må du selv skaffe stedfortreder. Alle vakter er publisert på hjemmesiden og vaktlistene blir også sendt ut pr. e-post.
Bytter du vakt, må du huske å bytte inngangsbillett med den du bytter med. Det vil heller ikke i år bli anledning til at kontoret ordner opp i dette! Noen endringer på navn/vakter vil forekomme.
Dere som har vakt som parkeringsvakter, billettsalg, billett-kontrollører, ordensvakter, vakter bak scenen og nattevakt skal ikke ha inngangsbillett, men melder seg på messe-kontoret ved venstre side for inngangen ved oppstart av vakt. Alle personer som har vakt og fått tilsendt billett MÅ HUSKE Å TA MED DENNE FOR INNGANG. Billetter sendes ut uke 25.
Har dere byttet vakt – må dere huske å bytte billett også 🙂
Har du/ dere ikke mottatt billett – ta kontakt med Laila tlf 410 02 599 evt mail ( lailabidne@hotmail.com) eller Heidi tlf 980 42 062 evt mail (heidi.haaheim@gmail.com)
Har du lyst på vakt, men ikke blitt satt opp? ta kontakt med post@nesbyenil.no
Da håper vi at 2025 skal bli nok et godt markensår for Nesbyen IL!